Systém pro ochranu, vyhledávání a logistiku
vozidel, věcí a osob.
Novou prezentaci systému naleznete na www.e-rex.cz
Využití - Popis funkce - Montážní místa - Ceník - Vysvětlení pojmů - Časté otázky - Popis vozidlových jednotek
Ve vozidle je skrytě umístěna vozidlová jednotka. Tato vozidlová jednotka má několik zásadních vlastností :
- umožňuje propojení se stávajícím alarmem
- obsahuje vlastní alarm pro případ, že auto není jiným alarmem vybaveno
- komunikuje s operačním střediskem po síti GSM
- umožňuje pomocí speciální SIM karty předat operačnímu středisku údaj o poloze vozu
- obsahuje obvody pro ovládání komponentů vozu a jeho případnou imobilizaci
Zloděj obvykle spustí alarm. Na alarm reaguje vozidlová jednotka okamžitým hlášením poplachu operátorovi nepřetržitého dohledu a volitelně též na mobilní telefon majitele. Ti se tak během několika desítek sekund dozvídají, že se s autem něco děje a mohou okamžitě reagovat. Pokud je majitel svému vozu nablízku, může okamžitě zasáhnout osobně. Centrála po příchodu alarmu musí nejprve kontaktovat majitele, aby ověřila, že se nejedná o falešný poplach. Poté v součinnosti oznámí narušení policii. V mezidobí centrála monitoruje, co se s vozem děje. V případě použití složitějších verzí vozidlových jednotek má (podle konkrétního zapojení vozu) možnost sledovat, zda je snaha vůz nastartovat apod. V případě, že se vůz dá do pohybu, operátor sleduje jeho pohyb na mapovém podkladu na obrazovce a dle potřeby předává tato data policii nebo majiteli. Centrála je také ve spojení se všemi hraničními přechody a zabrání vývozu ukradeného auta do zahraničí.
Pokud zloděj alarm nespustí, zůstávají samozřejmě všechny možnosti centrály zachovány. Jediným problémem je pozdější varování - o krádeži informuje centrálu až majitel, poté co odcizení zjistí. Tato varianta je ovšem při kvalitním alarmu málo pravděpodobná.
Další variantou krádeže je odtažení vozu - proti tomu je nejlepší obranou náklonové čidlo. Pokud toto čidlo instalováno nemáte, začne práce operátora až po ohlášení majitele.